Ny film optager på Nordfyn

Sidst i april 2024 begynder optagelserne til den nye film ’Begyndelser’, hvor Nordfyn danner rammen for størstedelen af filmens locations.

© Foto: Martin Dam Kristensen

Det er med store skuespillere som Trine Dyrholm og David Dencik, at filmoptagelserne til en ny, stor film begynder. En film, der forsøger at indfange nordfynsk sjæl og hverdagsliv, når den skildrer et rørende kærlighedsdrama om fiktive Ane og Thomas og deres familie i Bogense.

Hovedlocationen bliver i Bogense, men du kan blandt andet også opleve filmholdet optage her:

• Bogense
  • Bårdesø
  • Hasmark Strand
  • Klintebjerg Havn
  • Otterup Idrætscenter

Vi glæder os over at kunne byde filmholdet velkommen.

Om filmen

’Begyndelser’ er et livsbekræftende og rørende kærlighedsdrama om Ane og Thomas, hvis liv vendes op og ned, da Ane rammes af en blodprop. I hovedrollerne ses Trine Dyrholm og David Dencik, og filmen er instrueret af Jeanette Nordal. Jeanette Nordal har også selv skrevet manuskriptet sammen med Rasmus Birch. Produktionsselskabet Snowglobe står bag.

Filmen er støttet med midler af FilmFyn, som Nordfyns Kommune sammen med de øvrige fynske kommune er medejere af.

Læs mere om filmen.