Ny, digital indgang til børn og unge

Du har måske opdaget, at vi har fået et nyt, ’blåt’ menupunkt i topmenuen på vores hjemmeside? Det er en ny, digital indgang til de nordfynske børn og unge, fra 10-17 år, der har brug for hjælp.

Det nye, blå menupunkt hedder ’Din side – hjælp til børn og unge’. Det har sit udspring i ’Barnets lov’, som trådte i kraft 1. januar 2024.

Barnets lov sætter fokus på børn og unges ret til hjælp. Det skal være nemt for børn og unge på 10-17 år at finde vej til hjælp i deres kommune, når de har behov for vejledning og støtte.

Social- og Boligstyrelsen kører en oplysningskampagne om den nye, digitale indgang til børn og unge fra april til september i år. Ved hjælp af kampagnefilm og annoncering på sociale medier samt partnerskaber med børnemedier formidles budskabet om, at børn og unge kan finde kontaktoplysninger på hjemmesiden for den kommune, hvor de bor.

Nordfyns Kommune understøtter den nationale kampagne undervejs i forløbet. Når kampagnen slutter, sætter vi fokus på den langsigtede og løbende information om den digitale adgang til vores nordfynske børn og unge.

Du kan læse mere om Barnets lov på Social- og Boligstyrelsens hjemmeside.