DM i ballonflyvning vender "hjem" til Nordfyn

Danmarksmesterskabet i ballonflyvning, som blev afholdt på Nordfyn i 2021 og 2023, vender tilbage i uge 32 i 2025. Den nostalgiske følelse af at bringe ballonerne ”hjem” bliver realiseret, når DM igen afholdes i Hårslev midt på Nordfyn, hvor ballonentusiaster i alle aldre atter kan nyde de farvestrålende luftballoner.

Foto: Nordfyns Erhverv og Turisme

Flere får mulighed for at være med. Det bliver nemlig Hårslev Stadion, der igen vil danne rammen om den populære event, hvor ballonfestivalpladsen vil vrimle med aktiviteter, gastronomi og selvfølgelig unikke ballonoplevelser. En markant nyhed for 2025 er ændringen i konkurrenceprogrammet, hvor ballonfestivalpladsen vil være åben for besøgende lørdag eftermiddag og aften. Dermed får endnu flere nordfynske borgere, gæster og turister mulighed for at opleve ballonkulturen på allernærmeste hold.

Aftalen om genbesøg blev reelt allerede afsløret ved afslutningsceremonien da DM i ballonflyvning sidst blev afviklet på Nordfyn. Her kom Claus Thomsen, Dansk Ballonunions Sportsudvalg til at ”love” borgmester Mette Landtved-Holm, at mesterskabet ville komme tilbage til Nordfyn, og det er således dén aftale, der opfyldes med genbesøget i 2025.

Arrangementet er resultatet af et stærkt samarbejde mellem Hårslevs dedikerede frivillige, Ballonklub Fyn, Dansk Ballonunion og Nordfyns Erhverv og Turisme.

”Vi glæder os til at byde velkommen til et spektakulært syn af imponerende balloner på den flotte nordfynske himmel. Vi håber at alle vil være med til at krydse fingre for perfekt ballonvejr” siger Per Olesen, direktør for Nordfyns Erhverv og Turisme.