Nordfyns Kommune logo, til forsiden

Borgerrådgiver

Har du svært ved at finde rundt i regler, forstå en afgørelse eller er du usikker på, hvordan du kommer videre med din sag? Så kan du søge hjælp hos vores borgerrådgiver.

Nordfyns Kommune har indgået en midlertidig aftale med Assens Kommune om samarbejde med borgerrådgiver; Peter Skovbo Christiansen. Peter vil være til stede på Nordfyn ugentligt og kan kontaktes på telefon i nedenstående telefontid.

Om borgerrådgiveren

Borgerrådgiven i Nordfyns Kommune er en uvildig rådgiver til gavn for dig som borger. Borgerrådgiveren er ansat under Kommunalbestyrelsen og er en uafhængig funktion, som dels ser sagsbehandlingen ud fra dit perspektiv - og dels samarbejder ind i administrationen om forbedringer i måde vi betjener dig som borger på.

Borgerrådgiverens overordnede opgave er at styrke dialogen med både borgere og virksomheder i Nordfyns Kommune, at hjælpe dig som borger gennem det kommunale system og sikre, at alle bliver hørt. Borgerrådgiveren skal også være med til at sikre, at klager bliver brugt til at gøre Nordfyns Kommunes sagsbehandling og borgerbetjening bedre.

Som borgerrådgiver kan jeg træde til som bindeled og formidler - mellem dig som borger og Nordfyns Kommune som kommunal organisation.

Peter Skovbo Christiansen, Borgerrådgiver

Min vigtigste opgave som borgerrådgiver er at rådgive dig, så du opnår bedre indsigt i din sagsbehandling og sagens afgørelser - og får vejledning omkring dine handlemuligheder. Har du f.eks. fået en afgørelse fra kommunen, som du ikke forstår, eller har du brug for vejledning i en sag med kommunen? Så er du velkommen til at kontakte mig for at få hjælp til at finde rundt i det kommunale system.

Borgerrådgiverens arbejdsområder

Selvbetjening

Samtykke til borgerrådgiver

Gå til selvbetjening

Borgerrådgiver

Peter Skovbo Christiansen

Telefontid: Mandag og onsdag kl. 9-15.