Nordfyns Kommune logo, til forsiden

Borgerforslag til Kommunalbestyrelsen

Hvis du har et godt forslag, til noget du kunne tænke dig blev indført i Nordfyns Kommune, så kan du foreslå det til Kommunalbestyrelsen.

For at blive præsenteret for Kommunalbestyrelsen skal dit forslag have 200 underskrifter. Du skal altså selv gøre en aktiv indsats for at få nordfynboerne til at støtte dit forslag.

Forslag skal leve op til følgende kriterier:

• Du skal bo i Nordfyns Kommune
  • Du skal være fyldt 16 år og have MitID
  • Dit forslag skal handle om Nordfyns Kommunes anliggender og skal have relevans for de typer af opgaver, som Nordfyns Kommune løser
  • Dit forslag må ikke være et forslag, som Kommunalbestyrelsen allerede har behandlet og truffet beslutning om
  • Dit forslag skal overholde dansk lovgivning og må fx ikke være injurierende eller indeholde fortrolige eller personfølsomme oplysninger.

Læs meget mere om borgerforslag på vores hjemmeside. Måske ligger der også et forslag, du kunne have lyst til at støtte.